Våffeldags

Äntligen blev den av. Utflykten till våfflorna vid Älgå hembygdsgård. Som sig bör med en och annan avstickare. Vi började vid Bergsviken, där även Glava Gästhamn fick ett besök.
For sedan ner till Älgå hembygdsgård, men där var det knökfullt med folk. Troligtvis efter nåt i kyrkan. Så vi besökte här Laxtrappan vid Sågverksruinen.
Och det är sådant här som gör det så roligt och intressant med geocaching. Vilket ställe!!! Vi beslöt att leta upp några fler gömmor före våfflan, så vi åkte norrut och en bit mot Jössefors. Här fanns några som kompisen inte tagit, men jag, och tvärs om. Så här fick Gamla landsvägen mellan Sulvik-Jössefors 1 en anteckning i loggen. På vägen tillbaka stoppade vi vid Kvarnen i Sulvik.
Lätt hittad, när man väl hittade rätt björk. Sen ett snabbt stopp vid Sulviks nya återvinningscentral.
Den burken kommer nog att ramla ner vad det lider. Men nu satte vi kosan mot hembygdsgården igen.
Och där belönades vi med dagens höjdpunkt.
Smaskigt värre. Sedan så styrde vi kosan mot våra hemorter. Själv stannade jag till vid Gillberga Kyrka och Sjön.
Här hade jag varit förut, men den var inte så bra att leta upp när det dräller av kyrkogårdsarbetare i närheten, men en lördag var jag helt ensam här. Så sju stycken funna idag kändes som ett bra resultat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0