En trösterik dag

Ja så kan man väl kalla den. Gårdagens cacheresa till Borgvik slutade i hällregn och två DNF. Så för att väga upp detta styrdes idag kosan till Eds socken. Här hade Karin Dollop släppt några nya cacher under året. Började med Mitt gamla Segmon / Liljedal #1 som låg alldeles vid bron.
Här fanns förr en linfärja. Men redan innan den, så var här faktiskt en bro för en massa år sen. Fortsatte norrut mot kyrkan och svängde in på likvägen mellan Segmon och Eds kyrka. En väg som jag inte visste om att den fanns, så nu har jag sett lite mer av Värmland än tidigare. Här fanns först Mitt gamla Segmon Vägen till Liljedal. Snabbt hittad, men ack så blöt logglista.
Avslutade så turen med att klättra upp i skogen till Mitt gamla Segmon Likrastadalen. Nu var jag alldeles bakom Segmons gård. Från detta hållet hade jag aldrig sett den förr. Det blev en liten lagom tripp, en gråmulen onsdagseftermiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0