...allt ifrån Skaraborg #1

Ja så var det dags för årets semesterresa. I år var målet att försöka logga resterande kommuner i Skaraborgs län, förutom Habo och Mullsjö som hamnat lite utanför numer. Eftersom det egentligen ligger ganska nära, tog jag det lugnt och kom iväg runt elva-snåret. Första etappen gick till Stolpen i Ölme där det blev fika. Här låg också en av Kristinehamns kommuns ovanligt många återvinningsstationer. I caching-sammanhang hette den Skräp 12. Den hittades efter lite onödigt krypande. Så styrdes kosan söderut mot resans mål. På vägen låg en ganska ny cache vid Visnums kyrka. Ledtråden var "Inte 2", så naturligtvis hängde den i en en.
En del gravplanterare tycker jag väljer något för höga växter, men det är vad jag tycker det.
Efter detta stopp for jag över gränsen till Skaraborgs län. Jag hade planerat lunch vid golfkrogen i Töreboda, det brukar vara god mat på dessa, och denna var inget undantag. Dock ingen cachegömma här.
På vägen tillbaka mot Töreboda gjordes två stopp. Dels vid Hästkött som hittades snabbt i en vägskylt, dels vid 202 som var betydligt värre. Efter ett bra tag fick jag ögonen på den. Den fiffiga lösningen fick ett favoritpoäng. Sen for jag till dagens andra kyrka, nämligen Töreboda kyrka.
GPS:en nollade på samma ställe vilket håll jag än gick ifrån, men där kunde det ju inte finnas nåt - men det fanns det ju... Tänkte även få Tibro kommun på resan, så jag styrde däråt. Fick se en kyrka efter vägen och svängde in, och visst fanns det en gömma även vid Fägre kyrka. Det var dagens enda spontancache, då det är lite svårt med det när man är ensam i bilen.
Några gamla fina porträtthällar fanns uppsatta här.
Dagens sista kyrka blev Mo Kyrka i Moholm. Den hängde väldigt synligt, så jag böjde till hängtråden lite.
Så var det dags för dagens sista cache Tibro Okända platser #12 Ingelsby skola. I en gran hängde detta PET-rör invid ett skolmuseum som var under renovering.
Sen bar det av till Quality Hotel Prisma i Skövde. Efter att ha checkat in och legat raklång på sängen en halvtimme, blev det en promenad till pizzerian i grannskapet. På vägen upp på rummet sedan utnyttjade jag dagens kupong i lounge-baren. Vad fick jag då se om inte min egen öl.
Efter den så blev det ytterligare en halvtimme på sängen, men så väntade lite datorarbete med att logga dagens cacher samt skriva denna lilla rapport från dagens övningar. I morgon planeras det en tur mot Vätterns strand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0