Sista semesterveckan - Hognerud

Så var det då dags för sista semesterdagen. Jag hade en tid på bilverkstaden i Åmål kl 8. De tog bort den minimala kupévärmaren och sätte in ett vanligt uttag i stället. Åkte sen in i centrala Åmål och gick upp på Kungsberget.
Fin utsikt härifrån. I den tidiga morgontimman var jag alldeles ensam här uppe. Otroligt fin miljö. Den lilla gömman hittades lätt under en papperskorg.
Så var det dags för hemfärd, dock med en rejäl omväg. Hade med svampkorgen och stannade till på några ställen, men det blev inte mycket. Nån liter kantareller bara. Första cachestoppet här blev vid en torpruin - Hollsten 94. En snygg parkering mitt i vägkorset. En bit mot Svanskog låg sen en gammal skans sen andra världskriget, Skans 472 Hollsten.
Här blev det till att klättra lite grann, då det var rejält brant upp till det igenmurade värnet. Ledtråden under stor sten var väl kanske inte så lysande.
Men burken hittades efter titt under ett flertal stenar. Ytterligare en bit norrut ligger Hognerud, dit alla vägar bär. Ortnamnet står på vägskyltar lite här och där verkar det som. Här trampade jag i dagens myrstack, en ovana jag haft under sommarens cachingturer. Sedan återvände jag till Svanskog och Lillälven i Svanskog.
Här hade jag varit förut, men då med bara smartfånen med. Den är ju inte lika exakt som en riktig gps, så denna gång hittades gömman. Inte så lätt att skriva i loggen, då vattnet rann ur burken. En not till ägaren är skickad om detta. Dagens övningar avslutades vid rastplatsen Trossviken i Svanskog.
Här hade jag också varit förut, men denna gång hittades gömman. Här bytte jag till mig ett kundvagnsmynt till min samling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0