Halland #4

Så inträffade då min sista dag på min halländska resa.
Drog till med en långkörare från Halmstad ända till Kungsbacka.
Dom serverade nämligen kaffe på Naturum Fjärås Bräcka.
Intressant utställning och med spännande te i butiken.
Vid kyrkan fanns så dagens enda loggade geocache.
Kyrkoplundraren Anne # 2 Fjärås kyrka hittades ganska lätt.
Vilket innebar att jag nu loggat alla kommuner i Halland.
For sen vidare in till Kungsbacka och Kungsmässan.
Där finns nämligen en Clas Ohlson-butik.
Och då jag var i stort behov av laminat till utställarkort inför årets släktforskardagar, inköptes 100 st sådana här. En av få affärer i Sverige som hade kvar i lager.
Funderade sen på den fortsatta färden, men efter tre nätter blev hemlängtan för stor, så snabbaste vägen hem valdes. En mycket god Pytt i panna på Rasta i Lilla Edet piggade upp. En bensträckare på Linderuds rastplats fick det också bli. Hemma vid halvfyra-tiden. En trevlig semestertripp har det varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0