Halland #3

Och det vart morgon och det vart kväll den tredje dagen.
 
Idag söderut.
Började med Laholms kommun där dagens första gömma, Tb hotel Snapparp west, besöktes. Här var en fin utsikt mot Lagans utlopp i bukten.
For sen över gränsen till Skåneland och Båstads kommun. Ett snabbstopp vid Hemmeslövspusslet #1 Herrgården gjorde att även denna kommun numer är loggad.
Så kom jag till dagens första turistmål, Hovs hallar. Kaffe och morotskaka fick det bli här, innan en promenad i naturen verkställdes.
Resan gick sen runt hela Skälderviken till Kullens fyr. På vägen stannade jag till vid Jonstorps kyrka och grävde lite ien tegelhög, vilket gav Höganäs kommun ett kryss i listan.
Vid Kullen besågs omgivningarna samt förstås fyren med utställning. Mycket intressant. Här blev det även lunch bestående av nåt trekantigt brödstycke med en massa smaskigt räk-klet i.
Vid återfärden stannade jag vid en utsiktsplats och tog ett kort på det berömda "Mölle by the sea".
Sen bar det av hem mot hotellet, med ett snabbstopp i Ängelholm vid A different Drive-in. Hade ju blivit lite genant om inte boendeorten Halmstad blivit loggad, så Minnes stenen över Sveriges seger över danskarna 1676 loggades som dagens sista.
 
Och jag såg på det jag gjort och det var gott.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0