Gurlita klätt

Känns som om man vill dit en gång per år. Var tvungen in till Clas Ohlson i Karlstad och köpa CD-fodral till släktforskarföreningen.
 
Tog sen en omväg hem. Följde Klarälven och passade på att logga ett par cacher på vägen upp. Strax före Forshaga ligger Forshaga Letterbox. Har inte riktigt begripit vad en Letterbox är bra för, men jag lär mig väl nån gång. Skön promenad dit längs älven.
Åkte sen vidare norrut för att stanna till vid en anordning jag aldrig sett förr. En grod- och salamandertunnel.
Tack vare geocachingen fick jag veta om denna, för här fanns även den lilla burken Kvack Kvack. Så bar det iväg över skogen till resans mål. Lunch på Tossebergsklätten. Dom hade nävgröt där. Gott det. Utsikten lika vidunderlig som alltid.
En liten lagom semesterutflykt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0