Liten omväg på 25 mil

Så har man då blivit med semester. Min vana trogen ägnades första dagen åt årlig bilservice på Toveks i Åmål kl 07.00. Sen tog jag en liten omväg hem.
 
Började med en sympatisk räkmacka på Tössestugan. Åkte sen vägen västerut genom Dals-Långed. Började dagens fångst med en magnetisk cache på en skylt där det stod Älgpark. Besökte dock inte dom små djuren denna gång, utan åkte vidare mot Dals-Ed. Denna kommun hade jag inte loggat förut, så Eds Kyrka passade då bra in i statistiken. Sedan vidare västerut in i orört land, dvs Göteborgs och Bohus län. Första stoppet här blev vid Blötevattnets Skans (Bunker #10).
En av många anläggningar som skulle stoppa den lede fi, dvs tyskarna. Nu igenmurad, men fint läge vid sjön. Fick ett favoritpoäng. Fortsatte sen mot Skee Kyrka. Min kompis Kurts mor var född här, så lite intressant. Märklig kyrka, då klockstapeln låg på andra sidan vägen.
Kyrkans inre var helt otroligt. Ett besök här rekommenderas varmt. Blev en favoritpoäng här med. Resan fortsatta sedan mot Strömstad där jag hade tänkt äta lunch. Det gick ju så där, om man säger så. Mitt under semestern och inte 100% badväder. Helt igenkorkat över allt. Så det blev till att söka sig utombys. I ren desperation knappade jag in McDonald's på GPS:en och hamnde så småningom i Nordby. Men där fanns ett Rasta, så där åt jag. En riktigt god köttfärsmojäng av nåt slag, kan kanske kallas gratäng. På väg dit passerade jag Hogdals Kyrka. Då kyrkor brukar ha en cache vid sig lät jag Smart-Fånen söka och visst fanns där en sådan. Så mätt och belåten svängde jag in här.
Uppe på en höjd bakom parkeringen hittades så dagens sista gömma. Jag började få hemlängtan och tog då vägen över Lur. Tänkte i min enfald att det säkert fanns en cache även här, men så var det inte. Borde vara lag på att alla kyrkor ska ha en geocache vid sig. Sedan blev det närmsta väg hem, och jag tycker att det blev en bra första semesterdag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0