Nordvärmländsk roadtrip

Så var det dags att medverka vid årets Klarhälja på Kärnåsen i Norra Råda. Som vanligt bodde jag två nätter i närheten.
 
Måndagen startade med en geocache vid Stamfrändemonumentet.
Det gjorde att jag blev hungrig, så ett besök på Tossebergsklätten fick det bli.
Lika god som den ser ut.
 
Fortsatte sedan norrut ända till hembygdsgården Rikkenberg i Södra Finnskoga. Jag saknade foto på den, men nu finns foto på alla hembygdsgårdar i Värmland. Tyvärr var det stängt på måndagar. Vände så söderut till Röjdåfors, där det fanns en geocache. Var även in i Norge för att försöka hitta en, men där gick jag bet, liksom några före mig. Stannade så till vid Karmenkynna där de hade den godaste mottin jag ätit på länge.
Det var någonting helt annat än tapetklistret dom har på Gammelvala. Men det kanske är skillnad på motti och nävgröt, vad vet jag? Sedan styrdes kosan mot Uddeholms hotell, där ett rum för två nätter väntade. Dagens geocacherunda gav 7 funna.
 
Tisdagen gick så i släktforskningens tecken på Klarhälja.
 
Onsdagen började tidigt, tänkte komma hem i hyfsad tid. Besökte Tallhults motorstadion. Är ju inte det minsta motorinstresserad, så här hade jag aldrig stannat om inte en geocache legat här. Åkte vidare mot Rämmen och ner till Gåsborn där jag ville ha ett nytt kort på hembygdsmuséet. Lite förmiddagsfika blev det på Utpostens café strax norr om Filipstad. De är ju kända för sina matvåfflor.
En baconvåffla med ägg och lingonsylt kommer jag aldrig att äta mer.
 
Lite lunch blev det sen i Karlstad. Grillen utanför Biltema i Bergvik har stans godaste strips. Stannade till slut till vid fornborgarna vid Norsälven för att försöka hitta en cache där. Men där gick jag bet denna gång, läge att återkomma. Men hittade sju stycken även denna dag. Sen ganska skönt att komma hem.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

verkar att ha varit en trevlig resa du haft
man behöver inte resa så långt för att upptäcka saker och cachingen gör att man får besöka platser man kanske inte vetat om annars

2013-07-13 @ 18:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0