Caching och internutbildning 2012-08-18

Idag var styrelsen m.fl. i Värmlands Släktforskarförening på internutbildning i Värmskog. Vi började som sig bör med en räkmacka på café Liljenäs. Naturligtvis fanns där även en cache under ett trädäck. Sen mötte Ingrid Johansson (Sockenombud för Värmskog) upp vid kyrkan och berättade om socknen och kyrkorna. Mitt emot kyrkan, på Klockkullen, fanns ytterligare en cache. Därefter styrdes kosan till Nordtomta i Vegerbol och LM Ericsson-muséet.

LM Ericsson-muséet

Gissa vad som låg under ett uthus där. Alla dessa tre cacher var utlagda för ett par veckor sedan, alldeles lagomt inför vårt besök. De flesta av oss åkte sedan till Bråtens gårdsmuséum och eftermiddagsfika. Själv skulle jag åt andra hållet så jag hoppade över detta. Stannade till vid Högsäters färja och kungshög, där en hoper ilskna myror vaktade en cachegömma. Dom hade även bo i trädet där gömman varit placerad, så den hade rasat ut och låg öppet på marken. Har mailat cacheägaren att titta till den.

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Oj, vad du varit flitig här på sista tiden....Jag har inte varit inne här på evigheter. Jag tröttnade när jag hade sett igelkotten för femtelfte gången =)

2012-08-29 @ 00:26:02
URL: http://kiraangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0