Varva ner... och varva upp igen!

Har varit ute i den vilda naturen och plockat svamp.
Det är en av de sysselsättningar då jag verkligen kan gå ner i varv.

Nåväl, på vägen hem hade jag sällskap av nån som satt i bagagen och skar med en vinkelslip.
Ja, det lät så åtminstone.
Väl hemma med en glödhet bromstrumma, fram med domkraften och av med hjulet.
Gissa vad lätt att ta av en bromstrumma som börjar bli lite sliten?
Särskilt som jag aldrig gjort det förr!
Hjullagret kändes fint men med trumman på så lät det.
Skrapade rent både här och där och sen var det knäpptyst.
Så det var väl nåt skräp som hade letat sig in.
Ingen av mina personliga bilmekaniker var hemma.
Den ena svarade inte och den andra var i torpet i Kila.

Så varvet gick upp igen, kan man säga.
Men nu är jag nyrakad och nyduschad.
Ska sätta mig framför TVen med ett glas rött vin och ta det lugnt.
Det är ju fredag.
Bara ett glas för jag ska till Gammelvala i Brunskog i morgon kl 10.
Brukar i och för sig inte bli så väldigt många glas annars heller.
Det är alltid en dag i morgon också.

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Du har en award att hämta på min blogg, bara för att du är en sån jäkel på att hålla bloggen uppdaterad!

2009-07-23 @ 21:31:19
URL: http://kiraangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0