Receptet

På allmän begäran kommer här receptet.
I den mån det finns något.
Det enda som är standard är basen i köttfärssås.
Dvs olja, lök och köttfärs...

Fräs en hackad gul lök i olja.
Släng i 1/2 kg köttfärs och fräs tills det är brynt.
Hinka i 2 burkar Milko "Creme Fraiche extra fin" med smak av "senap, charlottenlök och vitt vin".
Finns nån annan sort med senap som går lika bra.
Stärk upp med ett par skedar söt stark senap.
Krydda med salt och peppar.
Låt småputtra under lock medan pastan kokar.
Blir lite stabbigt, men kan säkert spädas ut med nåt lämpligt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det fanns hur mycket svamp som helst, men jag är inget bra på svampar, så jag kör på säkra kort. Men jag kikade in där och det var smockfullt med allehanda sorter :)Tack för receptet btw. Kram.

2008-09-15 @ 23:25:12
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-15 @ 23:29:54
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0