Nu kommer det att ta tid

Ja, att plocka svamp alltså.
Nu har trattisarna kommit.
Dom syns ju inte, så man måste leta efter dom.
Var ute en sväng idag.
Hade tänkt åka runt på Värmlandsnäs skördefest, men inget roligt när det regnar.
Så jag drog på regnrocken och plockade svamp istället.
Visste vart jag skulle, men på vägen dit hittade jag en hel del kantareller och vädret gjorde att jag vände sedan.
Ramlade in på en liten skogsväg på vägen hem och där stod det trattisar.
Inte många, men hyfsat stora.
Åsså fick jag en riktigt stor Björksopp.

Så nu har jag kommit hem, bytt till torra kläder och värmt mig med ett glas likör.
Det får bli en lugn och skön kväll framför teven.
Kvällsmat blir nog min heta varma smörgås med räkor och curry.
I morgon ska jag testa en ny maträtt på mamma.
Blir nån slags laxlåda med potäter, lök och äggstanning.

Och JA, Lisbeth, jag kan äta potäter om dom är i rätt format.

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Format?? Small, medium,big??

2008-09-07 @ 11:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0