Skymtande skimlar

Så var årets "Arkivens Dag" avklarade. I år var vi i Sunne tillsammans med Arkivcentrum. Allt skulle vara förberett i dataväg, men inte funkade det inte. Men tack vare en dataexpert på Arkivcentrum fick vi igång det hela. Inte så där värst mycket folk men de som kom var intresserade av släktforskning. "Dyngväder" på vägen upp, efter Fagerås var det som en mjölkhink. På vägen hem höll det på att gå åt pipan. Strax söder om Frykerud på E45:an var det fullt med varningsblinkers. Där mötte jag tre skimlar i full careta mitt på vägen. Mycket oansvarigt av hästägaren att inte förutse denna rymning och utrusta sina hästar med reflexer...

Men alla problem uppvägdes med råge av lunchen. Vi åt dagens på "Saffran och vitlök" i Sunne. En helt otrolig potatisgratäng med tillhörande lika otrolig fläskfilé i ugn med nåt blask på, åsså trattkantarellsås därtill. NAM-NAM!!! Idag har jag gjort min pastagratäng med köttfärs och sweet-chili-sås. Så helgen har varit perfekt i mathänséende.

Måndagen är ledig från jobbet enligt det nya schemat. Så då blir det nog lite bakning. Har slut på kaffebröd, så tre äppelkakor skulle sitta fint. Det är ju inget mer jobb att göra tre än att göra en, och det går in tre formar i ugnen. Funderar på en äppelpaj också, medans äpplena är användbara. Jag har ett recept på en äppelpaj som man gör i mikron, jättelätt och snabbt.

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Ja Gunnar, Lisbeth vet vad du vill ha. För stolarna ska du få en gammal hederlig köttfärslimpa á la Bengtsson. För högtalarna ska du få en köttfärslimpa, men en annan variant. Men den är ruggigt god!

2008-11-12 @ 23:09:12
URL: http://kiraangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0