Dalecarlia #4

Så var det då dags att åka hem. Efter att ha checkat ut från Galaxen i Borlänge, började jag med en ren transportsträcka till Vansbro kommun. Hemlängtan hade börjat göra sig påmind. Nio funna blev det idag. Några hoppades över pga olika orsaker (mycket folk på platsen mm). Fanns en PT som jag tog ett par av. Den första Linje 57 Hjulbäck hittades lätt kl 09.00 på en transformatorbyggnad. I Linje 57 Snöbyn Söder var logglistan full, men det fanns lite plats i kanten, en NM på denna. Sen blev det dags för en cache av en Säfflebo, sivnor, som är född i just Vansbro. Vansbro kyrka var liten men fin. Gott om myror på parkeringen av nån anledning. Fick med mig några, som nog aldrig hittar hem igen.
Ytterligare ett stopp i Vansbro vid Gruckå Kvarn. Här fick den nya logglistan sitt första namn.
Jag hade sedan tre inplanerade stopp i Malung, men ingen passade att ta. Trodde att folkhögskolan skulle vara hyfsat tom nu på sommaren, men icke. Tröstade mig med dagens OKQ8-fika.
Så vad göra utan någon cache i Molkom. Appen visade att VW Bus tribut låg bra till och var dessutom enkel. Så i och med detta var samtliga kommuner i Dalarna loggade.
Sen blev det några i Torsby kommun på vägen ner. En tyvärr oskyltad rastplats som var en riktig höjdare vid Halgån. Hemlig rastplatz fick en favoritpoäng.
Dammen hade en ideellt iordningsställd badplats, men vattnets färg inbjöd inte direkt till något bad.
Norra Ny Kyrka hade jag ju varit vid förut, men då hade jag inte börjat med denna hobby. Alldeles utanför muren vid ett gammalt magasin hittades denna bra gjorda gömma.
Dagens övningar avslutades vid Fastnäs Byalags rastplats. Efter lite gymnastiska övningar och lirkande fick jag loss burken kl 12.23. Synd att man inte röjt mot älven, hade varit fin utsikt här. Efter lunch på Majas i Munkfors styrdes kosan hemåt.
 
Blev en bra vecka. 49 funna och 17 nya kommuner. Bilens dator tog fram följande statistik för de fyra dagarna: Total körsträcka 1204 km, snitthastighet 56 km/h, snittförbrukning 0,54 l/mil, körtid 21 tim, 37 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0