Årlig service mm

Så var det då dags för den årliga bilservicen på Toveks bil i Åmål. Inga större krämpor, men en slang till vevhusventilationen och en handbromsvajer kanske behövde bytas.
Sen kikade jag in till Susanne på Vassvikens Gammalt och Nytt. Lämnade en himla många saker till försäljning. Många blev visst sålda samma dag.
Anträdde sedan dagens lilla cachingrunda.
Började med kaffe och Budapestbakelse på Bloms i Mellerud.
Sedan var det dags för dagens nr 1, Det lilla huset.
Finns säkert en bra förklaring varför man bygger ett dylikt.
Rastplatsen vid Bergs kullar hade jag för mig själv när jag sen nagelfor elskåpet på toan där.
Sundals-Ryrs gamla kyrka är en vacker plats, men kanske inte helt OK placering av gömman. Man var tvungen klättra över den gamla kyrkogårdsmuren för att komma dit. En standard fågelholksgömma.
Nästa gömma vid Kroppefjälls källa gick jag dock bet på. Men inte den första som for därifrån "tomhänt".
Högsäters Pizzeria blev nästa anhalt på resan. Här kunde man inte betala med kort, men mycket smaklig pizza (Erikssons Special).
Facklans TB-hotell i Bäckefors var lätt att hitta, då den var inlindad i en knallröd plastkasse.
Även Välkommen till Billingsfors var lättfunnen vid rastplatsen.
På väg norrut stannade jag till vid Skans #468 och järnvägsspärren vid Kråkvikens station. Intressant byggnadsverk. Fick ett favoritpoäng.
Här skuttade det ut en kille från buskarna, som hade hittat gömman strax före mig. Vi bytte några ord på utrikiska.
Kyrkeruds folkhögskola hade även den en fågelholksgömma som syntes på långt håll.
Kanadagåstjärn på Glaskogen (som egentligen heter Lilla Ristjärn) besöktes härnäst. Hade försökt förut, men då alltid folk på platsen. En klassblöt loggremsa, helt oskrivbar. Så då kan man logga med foto istället.
Släppte en "Needs Maintenance" till CO.
Så avslutades dagen i Glava med att först besöka solcellskraftverket, som jag inte hade en aning om att det fanns förut. Sedan Glava gamla kyrkplats Gladisvall. Fint och intressant ställe som fick favoritpoäng.
Efter transportsträcka ner till Säffle, slängde man sig så i fotöljen med dagens VF och ett glas rött. 10 cacher funna idag, tangerade dagsrekordet från 24/8-2011. Släckte även nollan för 15 juli.

Kommentarer
Postat av: Lena

det blev en rejäl tur det på flera vis

2013-07-17 @ 09:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0