Nu är det jul igen

Även fastän inte julgardinerna är uppsatta på kontoret än.
Dom behöver strykas.
Louise satt på dom igår.
Men granen är inne och klädd, vilket den iofs varit sen förra julen.
Så den är framtagen ur garderoben och ställd på skrivbordet.
.
Har aldrig haft någon gran eller sånt ute, men såg idag att min lilla lind vore perfekt för en liten ljusslinga.
Så idag är det dan före dan, och då ska skinkan slaktas och vörtbrödet skivas.
Eller om jag väntar till annandan.
Jag är inte hemma och äter nåt sånt förrän då.
Julafton hos mamma Rut.
Juldan är hon här på lunch, vilket brukar innebära en himla god portergryta jag brukar göra.
Sen när jag kört hem henne åker jag upp till Lenah och tittar till dom på verandan.
Dagen avslutas med Alfapet och snaps hos Mariann och Svenne i Äsketan.
Och då Alfapetet gör att jag inte kan köra hem så ligger jag över.
Sen på annandan kommer Elisabeth Enger m fl dit efter lunch.
Sen åker jag troligen hem och kan ta lite julledigt.
Så är det tänkt om inget oförutsett inträffar.

GOD JUL på er alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0