...allt ifrån Skaraborg #3

Så var det dags för dag tre på min resa. Idag var inte mycket planerat mer än ett rejält besök i Varnhem. På vägen dit togs förstås Våmbs kyrka.
Detta är Skövdes minsta kyrka som rymmer ca 50 personer. Väl inne i Skara kommun fanns förstås den sedvanliga rastplatsen med Info om Skara. En snurrande gps ställde till det, men gömman hittades efter en stund. Åkte sen förbi dagens huvudmål och landade vid Norra Lundby Kyrka.
Fina böljande kullar häromkring.
Cachen här hittades snabbt. Kanske en VÄL noggrann ledtråd. Vid parkeringen fanns Norra Lundby - Saras stuga.
Den var inte lätt, enligt gps mm så skulle det finnas ett rör mitt på parkeringen. På lämplig plats var jag två gånger innan jag råkade komma från andra hållet...
Så styrdes kosan mot dagens huvudmål, Varnhems kloster mm. Hälsade på Kata m.fl. Några bilder härifrån:
Stoppet här varade fyra timmar, men varför fara runt som ett skållat troll under semestern. För att underlätta morgondagens hemresa, togs en omväg på sju mil för att logga en cache i Vara kommun. Valet föll förstås på en kyrka då de ofta är lätta (och intressanta). Så Jungs Kyrka fick bidra till att Vara blev gul på min karta.
Det var allt för idag. I morgon börjar hemfärden med endast EN tvingande cache. Nämligen en i Essunga kommun. Men det ska jag väl fixa på nåt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0