Borgvik 11/5

Efter att ha tillbringat förmiddagen på Säffle vårmarknad, styrdes kosan mot Borgvikshållet för lite cahing. Började med Sävsjöleden, en vandringsled på en mil runt Sävsjön mellan Segmon och Borgvik. Behövde dock inte gå hela då cachen ligger efter ca 800 meter, precis innan linfärjan över Sävsjön. En mycket trevlig promenad till en vacker plats.
Ett rejält riktskär kunde beskådas efter Sävsjöleden
 
Sen ett snabbstopp vid Borgviks kyrka som hittades snabbt. Grums härads avrättningsplats stod sen på agendan. Var 'tvungen' att återbesöka själva avrättningsplatsen för att få tiden att gå, då ett par mugglare råkade ha stannat till. Tänkte sen ta Hasseldalens badplats vid sjön Lång, men där stod två husbilar med tillhörande barnfamiljer, så den fick vänta. Tröstade mig med Nyängen rastplats som hittades lätt.
 
På hemvägen tog jag vägen förbi Norra Borgene och 'Borgeneåsens fornlämningar', där jag placerade ut min femtonde egna cache.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0