Wexionensem #2-3

Så har då årets Släktforskardagar gått i mål. Två dagar med många trivsamheter och bra försäljning i Värmlandsmontern. Över 70 exemplar av det nya kyrkboksregistret sålda. Lördagen med knökmycket folk som vanligt. Idag söndag lite lugnare. Var och lyssnade på två föredrag. Ett om SVAR och ett om AD.
Åt lunch lite tidigare idag. Gårdagens 30-minuterskö till funktionärsmatsalen var inget rolig. Ett klart minus för arrangörerna. Men idag var kön kl 11.30 bara fem personer. Det gjorde att man även fick lite tid över. Så en promenad till Växjö Julcachekalender 2017 #22 Värendsvallen hanns ju lätt med i det vackra sensommarvädret.
Lätt hittad på goda koordinater och bra ledtråd. Och lite erfarenhet också förstås. Efter återkomst till hotellet och en lååång dusch (det var varmt i mässlokalerna) vilades hela ryggen på sängen i nån timme sådär. Sen blev det en skön promenad i Växjö centrum. Ett av målen var Tegnérkyrkogården.
En verklig oas, numer mitt inne i centrala Växjö. När jag då ändå var här, passade jag på att säga hej till en gammal bekant.
Här hans vagga; (dvs Kyrkerud i By socken)
I Växiö hans graf; 
I sången hans minne.
 
Dagens äventyr avslutades så med en pizza på Via Venetto. Lite datorarbete och teve via datorn, då hotelleteven inte tycker om att visa nån bild idag (felanmälan gjord och tekniker kommer i morgon). I morgon blir det lite resande åt öster hade jag tänkt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0