...allt ifrån Skaraborg #2

Ja så var det dags för den andra dagen i Skövdetrakten. Efter frukost med bl.a. bacon och skramlade ägg gav jag mig ut på dagens runda som gick i österled. Ett antal kyrkor hade planerats, och så blev det några spontana stopp också. Totalt 17 st denna dag. Startade vid Tibro kyrka, Kyrkefalla Kyrka. för att sedan stoppa vid Ransbergs Kyrka.
Både dessa i Tibro kommun som redan var loggad. Sedan kom jag in i Karlsborgs kommun, som därmed fick sitt första fynd i och med Mölltorps kyrka.
Här snurrade GPS:en ordentligt, men gömman hittades till slut. Doch innanför muren. Hoppas det finns tillstånd för den placeringen. Sen styrdes kosan norrut till Jacqierundan 6 Forsviks kyrka.
Burken låg helt öppet, men vaktades av en hord ilskna brännässlor. På vägen till kyrkan passerade jag Forsviks bruk, som jag inte ens visste fanns. Planerna kastades om och jag tog förmiddagsfika här.
På väg därifrån blev det så en liten paus när Göta kanal uppenbarade sig.
Sex cacher passerades nu i snabb takt. Breviks kyrkaP5 och P2 (såna där tråkiga i parkeringsfickeskyltar) - Betlehem - Ekhammar (den första i Hjo kommun) samt till slut min cache nr 600 Grevbäcks kyrka. Sen till dagens finaste kyrka - åtminstone på insidan. Kanske någon annan varit också, men denna var öppen, nämligen Norra Fågelås Kyrka.
Mycket sevärd tyckte jag. På väg mot Tidaholm gjordes ett snabbt stopp Invid väg 193, snyggt inborrad i en gammal stubbe Väl framme i Tidaholm började jag med en gullig liten kyrka, Mobackens kapell med sin oproportoneligt stora klockstapel.
Kaffeabstinensen bröt nu ut och Turbinhuset i Tidaholm blev räddningen.
Dagens sista kyrka blev Acklinge kyrka där CO faktiskt fått tillstånd att placera gömman i kyrkogårdsmuren. Nu var det dags att åka hemöver, dvs Skövde. Blev ett par spontana på vägen dit. Först Bomber och granater vid ett gammalt militärförråd. Denna var så blöt så den var oskrivbar. Då gör man en NM samt loggar med fotologg.
Tidaholms TB holk fick också ett besök, men innevånaren skulle inte åt mitt håll (var på väg till Nordkap) utan fick ligga kvar. Efter att ha vilat ut lite på hotellet gick jag en promenad i den vackra Boulogneskogen med sina bokar.
I en bäckravin hängde här en liten TB-fågelholk Hackes hus som fick bli avslutningen på denna dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0