Min bohusländska resa #4

Jahaja, så var det dags att säga farväl till Bohuslän för denna gång. Gjorde färdigt så mycket som möjligt i går kväll, så jag skulle komma iväg hyfsat tidigt, vilket i detta sammanhang blev kl 8. Hemvägen gjordes lite längre med en tur till de sydligaste kommunerna. Jag började med ett stopp vid Tuve kyrka.
En lätthittad cache vid foten av en dubbelbjörk. Sen blev det till att besöka Mölndals kommun. Försökte först vid Fässbergs kyrka. Men det gick inte bra alls det. Ingen gömma hittades, dagens första DNF. Styrde så kosan mot reservcachen Lindome kyrka. Råkade bli kaffesugen på vägen dit, så en vaniljbulle med kaffe intogs på OK Q8 i Kållered. Cachen skulle sitta på en rutchkana, den längsta jag nånsin sett. Men inte f-n hittade jag nåt där inte. Två DNF i rad lovade inte gott. Så bara att dra igång mobilappen för att hitta nåt annat. Och Stora skylten blev så Mölndals loggade cache. Även den verkade bli DNF, men till slut så dök den upp i en vrå. Vidare mot Härryda kommun och Råda kyrka.
En träkyrka med ett alldeles speciellt inre.
Så var det bara en kommun kvar, och det var Partille. Försökte först vid Allums köpcenter, men där var det så bökigt så jag for därifrån. En nybyggd kyrka i Furulund söder därom försöktes sen, men det sket sig det med. Så det blev reservcachen även här. En rastplats vid E20syd (Partille). Lätt hittad i en lyktstolpe. Sen drog hemlängtan igång, så raka vägen till Rasta i Lilla Edet där lunchen intogs. Sen hela vägen hem till Säffle, med bara en bensträckare vid Linderud.
 
Så därmed var Bohusläns kommuner loggade.
Sedan tidigare hade jag Strömstad, Tanum, Munkedal och Uddevalla.
Måndag fick jag Sotenäs, Lysekil och Stenungssund.
Tisdag Kungälv och Öckerö.
Onsdag Tjörn och Orust.
Torsdag Göteborg, Mölndal, Härryda och Partille.
 
Var ska man åka nästa år tro?

Kommentarer
Postat av: Carl-Johan Ivarsson

De fyra kommunerna Göteborg, Mölndal, Härryda och Partille ligger ju faktiskt i landskapet Västergötland. Ja, delar av Göteborg är Bohuslän....

2016-07-31 @ 20:36:59
Postat av: Carl-Johan Ivarsson

Nästa år är ju Släktforskardagarna i Halmstad, om du skall anknyta till det så finns det VÄLDIGT många kommuner i Skåne.
Sedan verkar du haft otur på Orust, åtminstone med kyrkbesöken att göra. Har "loggat" alla sockenkyrkor på ön, saknar dock Gullholmen, Nösund och Flatön än så länge.

2016-07-31 @ 20:46:56
Postat av: Gunnar

Jo, men jag kör efter länskartorna från SCB, och det är även de som Groundspeak följer. Länstillhörigheten står för varje cache. Lite bökig gräns där i Lindome, jag försöker få rätt socken på dom också. Statistiknörd som jag är...

2016-07-31 @ 21:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0