Min bohusländska resa #3

Är så åter på hotellet efter tredje dagen på Västkusten, och nu bara en natt kvar här. Dagens övningar försiggick sig på Tjörn och Orust. Efter att för första gången åkt över den "nya" Tjörnbron startade jag letandet.
Det blev en kyrkdag idag. Dagens första stopp blev vid Valla Kyrka.
En helt normal kyrka. Tyvärr hade inte vägkyrkan öppnat än, så någon våffla blev det inte. Åkte sen runt på Tjörn lite grann. Skärhamn, Rönnäng mm. På Styckens bageri och café i Skärhamn intogs förmiddagskaffet. For sen över till Orust och Stala kyrka.
Som så många andra låst och stängd. Även idag blev jag hungrig, så i Ellös på Nabbens krog, intogs en kycklingfilé med klyftpotatis. Med tanke på att krogen liknade en kvarterspizzeria, var priserna hutlösa. Men gott var det. Sen bar det av till dagens höjdpunkt i kyrksammanhang. Hälleviksstrands kyrka.
 
Mycket ovanlig både utan och innan. Sen bar det av till dagens enda nitlott, Röra kyrka.
Här hade trädgårdsmästaren varit så duktig med trimmern att gömman åkt all världens väg. Jag tog en fotologg på hans resultat och hoppas att cacheägaren godkänner det.
Nu började det dra i kaffetarmen, så i den lokala spel- och godiskiosken i Henån inköptes kulglass och kaffe. Sen styrdes kosan åter mot Stenungsön, men på vägen dit låg Myckleby Kyrka.
Lite svårt att pilla fram burken från sprickan i trädstammen, men som tur är var skogen full av pinnar. Åter på det lilla hotellet intogs samma kvällsmat som igår. Räkwrap och en Carlsberg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0