Påskgodis

En extra ledig dag i form av annandag påsk måste ju fyllas med något. Av någon anledning blev det en liten cachingutflykt. Denna gång till Storfors, då jag saknade denna kommun innan alla Värmlands kommuner besökts. Passerade Rasta i Väse vid lunchtid, så passade på att äta där, men det var en medioker anrättning.
 
Började sen med allvaret vid Sjöänden mellan Kristinehamn och Storfors. En vägräckescache som hittades snabbt. Åkte sedan mot den bekanta orten Lundsberg och dess café Strömstaren, visserligen stängt men det gjorde inget.
Dock gick jag bet på att finna någon burk här, så jag fortsatte mot Ackkärrs stångjärnssmedja.
En lätt hittad burk under en trädrot blev resultatet vid denna plats. Stannade sen till vid Lungsunds kyrka. Under Lungsundsbron strax intill skulle också en gömma finnas, men här blev dagens andra nitlott.
Färden gick sedan genom Storfors, där jag aldrig varit förut. Strax norr om campingen fanns Crossbanan vid Mon, vilket blev dagens lilla skogspromenad. Tur jag har terrängkartan i GPS:en annars vete tusan var jag hamnat. Nu vändes kosan söderut igen och under dasset vid Åsjöhyttan låg förstås en liten geocache. Dagens sista stopp var vid Bjurtjärns kyrka. En av dessa så trevliga multicacher. Efter att ha inhämtad två årtal runt kyrkan räknades slutkoordinaterna snabbt fram. N59 26.(xxxx-1037) E014 19.(zzzz-1126)
 
En väl använd annandag tycker jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0