Expedition Eda

Man "måste" ju ta små turer när man har semester. Målet för dagen var att tända Eda kommun på min geocachingkarta. Så jag började med att skaffa kraft i Värmskog.
Detta var en XL och jag var nästan mätt innan jag hittade tekakan i mitten.
Fortsatte så norrut till Eda skans, där jag varit förut, men då innan min cache-karriär. Traskade runt här en stund innan kosan styrdes mot Köla. Två snabba cacher fanns här, Vilarhälla och Börsta.
Sen styrdes kosan hemöver. Vid ett välbehövligt stopp vid Älgå hembygdsgård intogs våffla med kaffe. Tur jag inte beställde två, för här får man nämligen alltid en dubbel. Fin utsikt över Glafsfjorden.
Här fanns två gömmor. En nedanför kyrkan, en mycket vacker plats som fick en favoritpoäng, och sen en vid spiksmedjan som inte var alltför lätt att hitta.
Nu bara två kommuner kvar innan Värmland är fullt, Storfors och Kristinehamn, men dom ska jag väl kunna ta under semestern hade jag tänkt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0