I spåren av ulrho

Hade bestämt mig för en liten tur ut på Värmlandsnäs idag. Flankerad av ett antal "åskor" begav jag mig iväg. Började strax innan By kyrka vid Welcome to Värmlandsnäs. Endera var koordinaterna fel eller också störde åskan GPS:en, för den nollade på fel sida vägen på andra sidan diket. Nåväl, gömman hittades snabbt ändå.
 
Sedan vidare mot Botilsäters kyrka. En burk som hade fått en perfekt hållare att sitta i. Det var visst något evenemang i kyrkan, tur det fanns en annan parkering närmare gömman. Här passerade ulrho mig på väg hem från Ekenäs. Hennes kråka fanns i alla dagens loggar på raden över där jag plitade ner min.
 
Kulturladan i Ölserud skulle bli nästa besök, men här sprang en väldig massa besökare runt just då, så det får anstå till efter stängningsdags någon gång. Ölseruds Kyrka däremot hittades snabbt och lätt.
 
Så svängdes av vid "Aversta Zoo" för färd mot Eskilsäters kyrka. Även här var GPS:en inte överens med verkligheten. Hittades dock lätt med god ledtråd.
 
Vägen hemåt begåvades med ett stopp vid Millesviks Missionshus - eller rättare sagt vägskylten dit. Här fotograferade jag en av mina reskamrater, som sedan förföljde mig hela vägen hem.
På grund av detta sällskap blev det inget besök vid Byskogen idag. Får bli en annan dag. Kanske tillsammans med Sörbrokyrkan.
 

Kommentarer
Postat av: Lena

den turen tänkte vi ta men den får anstå tills en annan dag
vi tog istället en liten tur till stan
och fick se platser där som vi inte sett förut
god tur på dina cachingturer och tack för hjälpen

2013-08-11 @ 00:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0