Caching 2012-07-27

Idag var jag ner till Susanne på Vassvikens gammalt och nytt. Passade då på att ta en tur runt den vackra sjön Ånimmen och logga de enkla cacherna efter den rundan.

Tänkte börja med Hällkistan i Ånimskog, men där fanns redan besökare, så den fick vänta. En standard magnetisk vid kyrkan fick bli nr ett istället. Sen besöktes Susanne och sen vidare upp längs västra stranden. Den första på turen var Snäcke sluss, men där gick jag bet. GPS:en visade på räcket, vilket även hinten gjorde, men nån cache fann jag inte.

Så istället styrde jag vidare mot Sörknattens naturreservat nr 1, vilken hittades lätt. Sen Salebols sockenstuga där tyvärr våffelserveringen inte hade öppnat för dagen än. Sen fick Baståsen ett favoritpoäng för där fanns massor med mogna skogshallon. Sörknatten nr 2 hade den minsta burk jag sett, dessutom var logglistan full.

Näst sista för dagens var vid Dalslands Gästgiveri. Burken satt lite långt in, men en föregångare på platsen hade hittat en skogspinne som låg kvar att peta med. Avslutades så med Hällkistan som nu var folktom. Dock inte myggtom. Måste ha varit översvämningsmygg. Ett otal pyttesmå som bara tvärflög på och stack. Ett antal överlevde dock inte, ehuru jag blev lite sur på dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0