Caching 2012-08-06

Måndagen börjades kl 0700 med den årliga servicen på bilen i Åmål. Denna gång behövdes även bytas bromsbelägg och skivor fram. Måttligt roligt för plånboken, så några cacher fick bli en tröst i bedrövelsen. Åkte mot Bengtsfors och Bräcke ängar, det stoppet genererade även en liter kantareller. Laxarby Kyrka blev nästa stopp, då jag inte hittade nåt bra ställe att ta sig ner till kvarndammen där. Sen fick Stenbron vid Stöpa-kiosken ett besök. Även kiosken fick sitt i form av kaffe med mazarin. Utanför godisfabriken i Bengtsfors fanns så nästa, vid namn Godis, gick dock inte in och handlade nåt. Väl framme i Bengtsfors tittade jag på EKA Miljörum, där det naturligtvis fanns ett perfekt ställe att gömma en cache. Bengtsforsbesöket avslutades med Sågudden. Där låg jag och kröp med baken i vädret, när en röst bakom undrade vad jag höll på med. Jag förklarade lite kort och han hade hört talas om det och önskade mig lycka till. Hade jag gått efter gps:en där hade jag hittat den direkt, men litade för mycket på hinten.

Sen styrdes kosan mot Lennartsfors. Tog ett foto på hembygdsgården där. Saknade den i samlingen på VärmlandsRötter.



Gömman vid Lennartsfors- Slussen var ju ett måste när man ändå var där. Nu hade regnet hunnit ifatt mig och efter lunch på Götes Grill i Årjäng styrdes hemåt. Stannade till vid Sandaholms Vattentorn och loggade. Sen var det ganska skönt att komma hem, sätta sig i fåtöljen och läsa dagens tidning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0