Blekingesemester 1/8

Så var det då dags att åka hem. Lite synd att åka ifrån sin favoritkusin. Packade ihop mina grejor och det verkar som om jag inte glömt nåt. Jag har med mig en gåta hem. Vad är detta?
 
Först sa jag separator, men det verkar vara nåt annat.

For sen iväg. Brydde mig inte om cacherna i närheten, då jag ville ha några mil mot Säffle först. Tankade i Alvesta, där det fanns en OK-mack, vilket är helt okänt i Blekinge. Blev inköpt en Magnum-glass och en påse Polly också.

Sen började cachandet med följande hittade: Rastplats 27:an, lätt hittad då en upptrampad stig fanns i gräset. En vägskyltscache vid namn Bystad / Busty ? togs sen lätt. Sen blev det till att "vattna guldfisken" vid Rastplats Yasjön. En hyllning till geocacharen Cykelharen blev nästa hittade. Sen blev det lunch vid Tavernan strax öster om Borås. Hemresan avslutades med en paus vid Frändefors kyrka. Där uppåts den sista bananen innan en sträckkörning hem.

Skönt att komma hem igen. Hade gärna varit i Blekinge lite längre (kanske nästa gång), men det finns lite att ägna sig åt här också.

Min andra kvinna i livet, Octavia (dvs bilen), drog bara 0,64 liter bensin/mil under resan. Ganska bra måste jag säga, då det står 0,68 i beskrivningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0