Kriminalhistorisk exkursion

Varje år vid den här tiden är det en sådan i Gillbergs härad. Det är Föreningen Tingshuset i Häljebol som arrangerar den. Guider var som vanligt Peter Olausson och Mariann Sönnebo.

Vi besökte bl a storhögen i Högsäter


Fyxnäs skolhus


och Odenstad


Tror det var den varmaste turen vi varit på under dom nio år det arrangerats.
Var ganska varmt i fjol också, då vi avslutade med ett åskskyfall på Nordtorp i Stavnäs.

Men som vanligt mycket intressant att bese dom "Vackert belägna brottsplatserna".
Fikapaus på Odenstad under trädens skugga med utsikt över Gillbergadalen slår det mesta.

Så vi hoppas detta evenemang ska fortgå många år till.

Sen så for jag tillbaka till Säffle.
Dyngsvett och "jättefräsch".
Men hämtade mamma och vi for till körgårn på By och vattnade och sedan till ICA och handlade lite av livets nödtorft.
Så nu efter en dusch och en sen lunch så sitter jag inne och ugglar.
Det är fortfarande fyra grader svalare inne än ute, så alla fönster och dörrar stängda.

På väg till Häljebol passerade jag Lisbeth i Ökne.
Hon ville ha några hyvlade bräder jag hade.
Kan bli några fina blomlådor om det fungerar som jag tänkte när jag tog hem dom.
Kommer säkert bilder på hennes blogg när det blir klart.
Kanske det till och med blir en köttfärslimpa som tack...

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Ja risken är överhängande att redskap kommer att användas........Köttfärslimpa....? Haha, bara skojar. Får väl åka till Benterud och göra några, de vill väl också ha förstår jag. Kram!

2009-06-29 @ 00:06:09
URL: http://kiraangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0