SEMESTER

Jäpp!
Äntligen!!! som riksfjanten brukar säga.
Efter en lördag med övertid för att hinna med allt är jag nu FRI i fyra veckor.
Morgondagen ska jag vara så ledig det bara går.
Firar just nu med ett glas portvin.
Måndagen blir det plantering på körrgår'n och en tur upp till Lenah med lite grejer.
Har gjort klart ett myggfönster, har skruvat ihop ett till men det är inte nätat ännu.
Resten av semestern är inte planerad nåt värst.
Bättre att ta det som det kommer, allt är ju så väderberoende.
Blir det sånt väder vissa kallar fint, är semestern bortkastad.
Tacka vet jag växlande molnighet, plus 20 i skuggan och nån regnskur ibland.
Ska försöka få huset städat, ska höra med Lenah om hon kan, annars får jag ringa in nån vikarie,
Städa/röja i skjulet samt kapa ner bersån ligger också på den så kallade agendan.
Föredrar dock det svenska ordet dagordning, fattar inte att allt ska vara så anglosaxiskt indoktrinerat.
Efter semestern återgår vi till normalt tvåskift på jobbet, ska bli gott.
Nuvarande arbetstider är ett h-e för mig, mår skitdåligt av dom.
Nu tog portvinet slut, så jag ska fylla på med nåt annat gott.

Ha en skön sommar alla mina vänner!!!
Jag hör säkert av mig på vägen.

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Nej, det var väl saftigt att ta död på kossan? Vad i hela friden hade den stackaren gjort för fel? Självklart var det inte bättre förr. Dödstraff är väl mastigt, men de hade ju inte behövt plocka bort lagen om tidelag helt? Klarar inte riktigt av att de som inte kan prata för sig, bara körs över. De har ingen talan och då gör vi vad vi vill, typ.

2009-07-09 @ 21:47:32
URL: http://kiraangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0