Plikten framför allt

På jobbet har vi gnällt i ett år på att vi inte blivit bjudna på nåt efter att vi samlat ihop till en present när en av oss gifte sig. Så det var väl ingen idé att "glömma" det själv efter min 50-årsdag. Så idag hade jag med smörgåstårtor. Tre stycken gick åt, en liten till kontoret, en större till eftermiddagsskiftet och en störst till förmiddagsskiftet och dagtidarna. Det är dyrt att fylla år. 1015 kr gick det på, men nu har jag ryggen fri... Beställde på stora ICA i Säffle av typ "räkor och lax". Måste säga att det var DEFINITIVT ett bra val. Funderade först på en med rostbiff, men då var det fullt med syltlök på den. BLÄÄÄ!!!

Har nu slagit in det största paketet jag någonsin slagit in. En julklapp till Lenah. Det var svårt att hitta en kartong men min kompis Kurt hade en. Den var lika bred som julpapperet. Tur jag köpte en megarulle när bokhandeln sålde ut.

Nu blir hon ÄNNU MER nyfiken än förut...
Men jag har satt reklamblad från Lidl bakom bärhandtagen, så det hjälper inte att kika in i dom.

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Syltlök som är så gott! Kan tipsa dig om Smörgåsbutiken annars, där vi köpte tårtorna till dopen. 20-bitars, jättegoda, för 450:- Kram.

2008-10-04 @ 18:11:56
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Nä jag räknade inte med dig bland "gubbarna", men å andra sidan är det ju en tolkningsfråga, ha ha. Dina rulader verkade scmasschkiga. Gärna recept.

2008-10-06 @ 20:07:20
URL: http://kiraangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0